keskiviikko 11. syyskuuta 2013

intoa puhkuen kohti tulevaa!

Nojaa, ensimmäinen etäkoulupäivä on suoritettu onnistuneesti! Kuulokkeet toimi, mikki toimi, kaikki toimi oikein hyvin! Lauantaina ehkä olin ilonen että koulu alko, vaikka se ilo peittykin suurelta osin kaiken saadun infon alle. Mutta tänään. Tänään oon todella intoa täynnä! Totaallisen mahtavaa saada opiskella kotoa käsin, vaikka joutuu kiireellä tulemaan töistä kotiin ja suoraan "koulun penkille", ei se tunnu yhtään niin pakolle. Saa olla ihanissa löhövaatteissa, käydä hakemassa jotain syötävää kun haluaa ym.
Ja tietenkään Zara ei antanu täysin rauhassa mun opiskella kolmen tunnin koulupäivääni läpi, vaan pääty nukkumaan osan ajasta mun syliin, ja osan ajasta se ihmetteli mun sylissä mua tiiviisti katsellen että mitä oikeen teen, ja mitä mulla on päässä?! Mutta eipä sekään paljoa onnistunu mua häiritsemään, ihanaa että löytyy tommonen söpö tsempaaja opiskeluseurana kotona!
Lukujärjestyksessä oli ensin tiedonhallintaa ja viestintää, ja sen jälkeen vielä palveluliiketoimintaa. Eniten käytiin vielä vaan yleisiä asioita kursseista, kurssien sisällöstä, arvioinnista ym. läpi, mutta vähän saatiin jo välähdyksiä itse aiheistakin.
Virtuaalisesti toteutettavat opinnot ajatuksena tuntu mielenkiintoselle jo siitä hetkestä, kun kuuli että suoritustapa olisi tämä. Mutta nyt kun on eka virtuaalinen koulupäivä ohi, tuntuu tää kaikki vielä mielenkiintosemmalle. Tottakai tää tuo haasteitakin, kun ei nää muita hirveän usein ihan face to face. Mutta ohjelmissa, joiden kautta opiskellaan, löytyy paljon erilaisia työpajoja, mahdollisuuksia chatata ryhmätöiden puitteissa ym ym.
Haastetta tuo myös se, että pystyy olemaan koko ajan ajantasalla kaikista tehtävistä, palautuspäivämääristä ym. Paljon pitää osata ottaa selvää itse, koulussahan opettaja usein muistuttais tuntien päätteeksi eri tehtävistä ym.
Tottakai tänäänkin muistuteltiin, muttei se silti ole ihan sama asia.
Väsymys on uuuuuskomattoman suuri tällä hetkellä, onneks huomenna torstai jo taas kuulkaas! :)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti